.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موج دوم فتنه در كشور

دبيرکل حزب موتلفه اسلامي طي سخناني از موج دوم فتنه در كشور خبر داد.

به گزارش ايلنا،محمد نبي حبيبي در پايان نشست دبيران حزب موتلفه اسلامي افزود: رجزخواني اتمي اوباما عليه ايران ناشي از ضعف و استيصال واشنگتن در حل مشکلات و بحران‌هاي پيش روي آن‌هاست، اين مواضع خشن و توأم با عصبانيت شکست‌هاي پي در پي آمريکا در منطقه را جبران نمي‌کند.
وي با اشاره به پيشرفت‌هاي هسته‌يي ايران اظهار كرد: آمريکا با توجه به مشکلات خود نمي‌تواند نقش يک ژاندارم خودخوانده هسته‌يي را ايفاء کند.
دبيركل موتلفه ادامه داد : خلق يک بحران راه حل خوبي براي حل بحران‌هاي پديد آمده نيست، فشارها و تحريم عليه ايران يک نتيجه بيشتر ندارد آن هم شتاب بخشيدن به پيشرفت ايران در عرصه هسته‌اي است. صدور پنج قطعنامه شوراي امنيت هيچ خاصيتي براي حل مشکلات 1+5 نداشته است.
وي با اشاره به تهديد هسته‌يي آمريکا عليه ملت ايران تصريح کرد: بارها گفته‌ايم آمريکا بزرگترين تهديد براي امنيت و صلح جهاني است. اظهارات اوباما، واشنگتن و همپيمانان آنان را در جايگاه متهم در افکار عمومي جهان نشانده است.
نبي حبيبي افزود:هزاره سوم ميلادي از نظر افکار عمومي جهان هزاره صلح، آرامش و تضمين امنيت جهاني است. تهديد به حمله اتمي بازگشت به دوران توحش و خشونت است. ضمن اين‌که تهديد اوباما نشان داد که آمريکا زيربار مطالبات جامعه جهاني مبني بر خلع سلاح نخواهد رفت. آقاي اوباما بايد بداند که اگر ملت ايران از اين قبيل تهديدها مي‌هراسيد اصلاً نبايد انقلاب مي‌کرد.
وي ادامه داد: اميدواريم جامعه جهاني در نشست پاياني فروردين تهران مبني بر خلع سلاح هسته‌اي همت ويژه‌اي مبذول دارند. اوباما با تهديد هسته‌يي ايران تمام مواضع و ادعاهاي گذشته دولت آمريکا مبني بر صلح‌طلبي را نفي کرد و خط سرخي بر اصول پذيرفته شده جامعه جهاني مبني بر خلع سلاح کشيد. ايران عملاً نشان داد به قوانين بين‌المللي به ويژه ان. پي. تي. وفادار است اما آمريکا و انگليس کمترين ارزشي براي مفاد «ان پي تي» قائل نيستند.
حبيبي ادامه داد: از دولت درخواست مي‌کنيم هرچه سريع‌تر شکايت رسمي ايران از آمريکا به شوراي امنيت به خاطر تهديد هسته‌اي را ارائه دهد.
وي در پاسخ به سوالي در مورد توصيه‌هاي رييس‌جمهور به مردم تهران براي مهاجرت به شهرستان‌ها گفت: مهاجرت از تهران به شهرهاي کوچک سياست درستي است. دولت بايد براي کساني که از اين سياست پيروي مي‌کنند تسهيلاتي قائل شود و زمينه اشتغال و خدمت را در شهرهاي کوچک و روستاها بيشتر فراهم کند.
وي تصريح كرد: احتمال زلزله در تهران با توجه به تحقيقات لرزه شناسي زياد است عقل حکم مي کند، هزينه‌هاي زلزله در تهران را از همين حالا کاهش دهيم.
نبي حبيبي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به صحبتهاي آقاي خاتمي كه سال 89 را سال بحران‌هاي اجتماعي خوانده‌اند، تصريح کرد: سياست آمريکايي‌ها براي فشار به ايران در سه ضلع مثلث تهديد، تحريم و نارضايتي سياسي و نارضايتي اقتصادي خلاصه مي‌شود، اگر اشخاصي مثل آقاي خاتمي مراقب نباشند و به بهانه پيش‌بيني، دم از بحران‌هاي اجتماعي و اقتصادي بزنند مطابق ميل دشمن عمل کرده‌اند. البته برخي از دوستان آقاي خاتمي موضع‌گيري‌هاي ننگيني را در سال 88 در کارنامه سياه خود دارند که با عکس‌العمل مردم در 9 دي و 22 بهمن مواجه شد.
وي ادامه داد: از نخستين روزهاي سال تلاش‌هايي براي توليد موج دوم فتنه صورت گرفت. ما فکر مي‌کنيم اين موج با سد بصيرت مردم برخورد خواهد کرد و فقط روسياهي آن بر چهره کساني خواهد ماند که با معارضه با دولت و نظام مي‌خواهند با دشمنان اسلام همگرايي کنند.
نبي‌حبيبي در پاسخ به سوالي در مورد قرائت تفريغ بودجه در مجلس شوراي اسلامي گفت: تفريغ بودجه بايد وفق اصل 55 قانون اساسي رسماً «تسليم» مجلس شود. به نظر مي‌رسد خلاصه‌نويسي ده‌ها نسخه از مجلدات تفريغ فقط در صلاحيت ديوان محاسبات است و يکي دو نماينده در کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات نمي‌توانند اين کار را به لحاظ دقت‌هاي فني و حرفه‌اي انجام دهند.
حبيبي خاطرنشان كرد: خوب است ديوان محاسبات علاوه بر اعلام و احراز تخلفات دستگاه‌ها در اجراي بودجه موضوع رسيدگي به تخلفات و ميزان صيانت از بيت‌المال را هم به اطلاع مجلس و مردم برساند.
وي با اشاره به اهميت تفريغ بودجه و جايگاه آن در اصل 55 قانون اساسي گفت: تفريغ بودجه چه خوب است قبل از بررسي و تصويب هر ساله بودجه کل کشور، در مجلس قرائت شود تا دولت و مجلس از آثار و نتايج آن در اعلام و ارقام بودجه سال بعد بهره‌مند شوند. براي تحقق اين امر مهم لازم است مجلس محترم از هم‌اکنون همت و کار مضاعفي را در اين‌باره مبذول دارد.
دبيركل موتلفه در پايان اظهار داشت: دولت و مجلس در پاسخگويي به مطالبات مردم و رهبر معظم انقلاب بايد از خود همصدايي نشان دهند. تجربيات 30 سال گذشته نشان مي‌دهد که امکان رسيدگي دقيق به اعداد و ارقام بودجه در زمان کوتاه روزهاي پاياني اسفند وجود ندارد، اين زمان حداقل بايد در سطح علمي و کارشناسي به اوايل پاييز هر سال برگردد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.